Припремни и допунски рад се остварује за ученике који стално полажу разредни или поправни испит и за ванредне ученике као и за оне који повремено заостају у савлађивању образовно-васпитних садржаја у редовној настави.
Циљ је да омогући ученицима који заостају у савлађивању образовно-васпитних садржаја да се лакше укључе у редовни васпитно-образовни процес. Садржаји су идентични прописаном наставном плану и програму. Пре издвајања ученика треба утврдити узроке и тешкоће које ученици имају у савлађивању градива. О самом идентификовању ученика учествују школски педагог, предметни наставник, одељенски старешина, родитељ , а према потреби и школски лекар.
ДОПУНСКОМ НАСТАВОМ СЕ ОБУХВАТАЈУ :
- ученици који долазе из других школа
- ученици који су похађали наставу у иностранству
- ученици који су због болести, породичних и других оправданих разлога дуже одсуствовали са наставе
- ученици који стално заостају и тешко савладавају наставно градиво
Допунски рад се организује у току наставне године, с тим што за неке ученике или групе ученика може да траје дуже или краће време, што зависи од узрока заостајања и потребног времена за савладавање садржаја.