Србија и Немачка продужиле су данас сарадњу у оквиру пројекта стицања дипломе из немачког језика (ДСД) преко којег српски ђаци добијају међународно признате дипломе тог језика.
Новим анексом Меморандума о разумевању, који су потписали министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић и амбасадор Немачке у Србији Томас Шиб, у пројекат је укључено 27 српских школа.
Од 2012, када је потписан Меморандум, у пројекту је учествовало више од 2.300 ученика.
Министар Шарчевић истакао је да га радује сарадња две државе и додао да је пројекат стицања дипломе из немачког језика само једна од заједничких активности на пољу образовања и науке.
– Имамо веома добру сарадњу са свим немачким покрајинама када је у питању допунско школовање српских ђака који живе у Немачкој. Унапређујемо и дуално образовање, а све више сарађујемо и на пољу науке и технолошког развоја кроз стартап компаније и њихову акцелерацију, рекао је Шарчевић.
Министар је подсетио да је прошле године у Крагујевцу отворен и центар за целоживотно учење заједно са компанијом Сименс и њеним кооперантима.
Он је додао да је прошле године отворена и катедра за немачки језик и књижевност на Универзитету у Нишу.
Амбасадор Немачке у Србији Томас Шиб нагласио је да је један од врхунаца његовог рада у Србији управо отварање катедре за Германистику у Нишу.
– Интересовање за учење немачког је велико у Србији. Размишљамо да направимо споразум између Гете института и Министарства просвете о учењу немачког језика, најавио је Шиб.
Ове године ДСД 1 испит биће одржан 14. марта 2019. у 26 школа у Републици Србији, 24 средње школе и 2 основне школе. Тестови стижу из Немачке и јединствени су за цео свет и полажу се у исто време.
Тест је конципиран тако да се састоји из четири дела и проверавају се све вештине (слушање, читање, писање и говор).
Тестове прегледају наставници из школа који су претходно прошли вишемесечну обуку акредитованог семинара.
На крају године ученици добијају међународно признату диплому и то према резултатима које су показали добијају диплому о положеном А2 или Б1 нивоу.
Досадашњи резултати показали одличан ниво знања српских ученика. Пролазност деце из Србије је око 80 одсто, док је у појединим деловима теста она и већа од те бројке.
РЕЗУЛТАТИ ИСПИТА ЗА СТИЦАЊЕ НЕМАЧКЕ ЈЕЗИЧКЕ ДИПЛОМЕ У ПЕРИОДУ ОД 2016. ДО 2018. ГОДИНЕ
Из приложеног се види да је пролазност на испитама готово 90%, као и да је много већи број ученика остварио ниво Б1, што и јесте крајњи циљ тестирања. С обзиром на то да се ученици тестирају из четири језичке вештине (читање, слушање, говор и писање у наредној табели се могу видети постигнућа по вештинама која указују такђе на високе резултате, на сонову којих је Србија на међународном нивоу високо позиционирана.
Вест преузета са сајта: www.mpn.gov.rs