Друго национално такмичење за краткометражни филм на шпанском језику „Сервантес приказује …2017“

0

Поводом Другог националног такмичења за краткометражни филм на шпанском језику „Сервантес приказује… 2017“ намењен ученицима средњих школа у Србији ,ученице другог и трећег разреда наше школе  су се пријавиле и  на селекцији најбољих краткометражних филмова освојиле прву и другу награду. Наиме, ове године се обележила стогодишњица рођења књижевнице Глорије Фуертес, чији је део стваралаштва намењен деци. Из тог разлога тема такмичења се фокусирала  на њену песму “Како се црта пејзаж “ која је објављена у Србији у оквиру Антологије шпанске поезије за децу и младе „ Шал од папира ’’, чији је избор и превод поверен Бојани Ковачевић Петровић. Ученице јагодинске гимназије  биле су заинтересоване да учествују у овом такмичењу јер им је то била јединствена прилика да се креативно мотивишу у току учења шпанског језика .Према условима конкурса у групи од највише 5 особа мобилним телефоном снимиле су  краткометражни филм на шпанском језику са максималним трајањем од 3 минута  . Послале су своје радове преко платформе ’’ wетрансфер ’’ на адресе Института Сервантес у Београду и САЕ Института заједно са обрасцима за пријаву родитеља и сваког од учесника краткометражног филма са линком за приступање снимку. Имена добитника награда објављена су 12.јуна 2017. а додела награда је организована на Дан обележавања шпанског језика ( 24 .јуна 2017.) Тим поводом наше ученице су присуствовале догађају који је организован  у просторијама Института Сервантес  и уручењу награда . Прва награда подразумевала је :

• Учешће на радионици о прављењу и монтирању кратких видео материјала на САЕ Институту, за сваког члана екипе , са датумом који ће накнадно бити одређен.
  • Учешће на радионици глуме у Институту Сервантес у Београду, за сваког члана екипе , са датумом који ће накнадно бити одређен.
  • По један курс шпанског језика on – line, AVE Global, са тутором, за сваког члана екипе, који се могу искористити најкасније у року од годину дана од датума одлуке жирија.
  • По једна бесплатна пријава на DELE испит за школарце за сваког члана екипе. Ове пријаве се могу искористити најкасније у року од годину дана од датума одлуке жирија.

Добитнице прве награде су ученице филолошког одељења II-1: Вулић Катарина, Ђурић Кристина, Ивановић Миљана и Радосављевић Невена

Друга награда подразумевала је :

Добитнице друге награде су ученице III разреда: III-3 – Јелена Васић, Кристина Лазић, Ивана Павловић , III-5 – Јелена Поповић и Теодора Перић  .

За професора чији су ученици освојили награде , Тању Тодосијевић,  уследила је једна стипендија за курс усавршавања за професоре или курс шпанског у центру Института Сервантеса или онлине курс који организује поменути институт из Београда током школске 2017/ 2018 године.

Школа чији су ученици освојили прву награду такође је на поклон добила комплет књига на шпанском језику. Поводом такмичења и искуства које су доживеле ученице II- 1 ,добитнице прве награде , изјавиле  су :

Када нас је професорка шпанског језика, Тања ,обавестила да је Институт Сервантес објавио конкурс за филм одмах смо се пријавиле. Било је пуно идеја али смо на крају одлучиле да филм урадимо у стилу анимације. Пријавиле смо се ради забаве и вежбе везано за шпански језик и нисмо размишљале о победи. Када смо сазнале да смо добитнице прве награде, која нам је деловала врло примамљиво , биле смо у шоку. Драго нам је што смо тај дан провеле у дивној атмосфери, гледајући и наш и филмове наших вршњака. Институт Сервантес нам је заиста доделио вредне награде и овом приликом желимо да им се захвалимо као и нашој професорки Тањи Тодосијевић која нам је својим сугестијама помогла у изради филма. Надамо се да ћемо у блиској будућности имати још оваквих прилика и искрено се радујемо новом учешћу на некој од наредних манифестација.

Ученице IV разреда које су освојиле друго место на такмичењу доживеле су слично искуство и том приликом изјавиле:“ Када смо сазнале за тему конкурса одмах нам се допала. Могле смо да искажемо своју креативност и да се добро забавимо, у чему смо и успеле. Уложиле смо огроман труд (чак смо посетиле и нека нова места у потрази за савршеном локацијом за снимање) . Нисмо превише очекивале од конкурса, јер нам освајање места није био примарни циљ. Када смо сазнале да смо добитнице друге награде биле смо јако изненађене, али пре свега поносне. Биле смо јако узбуђене одласку у Институт Сервантес . Коначно је дошао тај дан. Провеле смо га фантастично и незаборавно. Људи са Института су нас лепо дочекали и упознале смо се детаљније са њиховим радом. Награде су биле одличне, али је свакако најбољи тренутак био када су пустили наш филм пред публиком. Количину поноса коју смо у том тренутку осетиле није могла да замени ни једна награда. Упркос свему, било нам је јако жао што смо морале да одемо. Све у свему, тај дан ће нам дуго остати у сећању. „

Оно што највише радује професора и ученице наше школе је да су сви веома уживали у раду, открили нешто ново  и  сјајно се забавили . Чекамо наредни конкурс.

У даљем прилогу можете погледати награђене филмове као и фотографије са доделе награда из Института Сервантес у Београду.

ПОСТАВИ ОДГОВОР