Препоруке о поступању везано за тренутну епидемиолошку ситуацију

0

Поводом настале епидемиолошке ситуације у Републици Србији, Министарство просвете, науке и технолошког развоја је школама доставило препоруке о понашању у новонасталој ситуацији. Молимо ученике, наставно и друго особље да се у даљем току текста упознају са достављеним препорукама.

У складу са здравственим препорукама које установе примењују ради спречавања ширења инфекција, подсећамо образовно-васпитне установе на територији Републике Србије да је потребно:

  • редовно одржавање школског простора: проветравање учионица, чишћење дворишта и учионица и редовно пражњење корпи за отпатке, користећи рукавице;
  • прање и дезинфиковање подова, зидова, врата и површина клупа;
  • редовно снабдевање течним сапуном тоалета, учионица и трпезарија;
  • подстицање ученика на прање руку;
  • препоручити ученицима и одраслима да не додирују очи, уста и нос неопраним рукама;
  • не размењивати храну и не користити исте чаше и флашице за воду;
  • употребљене папирне марамице и убрусе редовно одлагати у корпе за отпатке;
  • планирати часове одељенског старешине у свим разредима посвећене одржавању личне хигијене и непосредног окружења, али и комуникацији која није подложна паници и ширењу непроверених информација;
  • препоручити родитељима и ученицима да се одложе прославе и дружења;
  • планирати активности ученичког парламента које ће подстицати ученике на редовно одржавање личне хигијене и одржавање школског простора;
  • поставити препоруке о превентивним активностима на сајт школе;
  • у оквиру наставних и ваннаставних активности планирати, у складу са предметном облашћу, васпитно-здравствене теме односно упознавање са путевима вирусних инфекција и информисања.

Нарочито указујемо да су наведене препоруке у функцији превенције ширења евентуалне инфекције, а које би образовно-васпитне установе и иначе требало да примењују.

Напомињемо, такође, да ученике и родитеље треба заштитити и од непожељне панике.

С поштовањем,

МИНИСТАР

Младен Шарчевић

Преузми:

Допис Министарства просвете, науке и технолошког развоја

НЕМА КОМЕНТАРА

ПОСТАВИ ОДГОВОР